keskiviikko 4. joulukuuta 2013

Treeniä ja tutustumista

Eilen mulla oli taas Riinan valmennus.
Tällä kertaa tehtiin vähän avoja ja sulkuja ja tietty uransisäpuolella ettei vaan sais seinästä apua. Papu oli ajoittain hyvä, jossain vaiheessa ei enää tahtonut imeä vasempaan kuolaimeen oikeassa kierroksessa ja sekäs ketutti mua. Aina kun päästin oikeesta ni Papun pää käänty vasemmalle sit vaan yritin käyttää omia jalkoja apuna ja selvittää tilanteet aina jotenkin päin.
Avotaivutuksissa oikee kierros oli hankalampi, siinä Papu ei tahdo taipua vaan enemmänkin vain poikittaa. Mutta eiköhän se vielä jostain tuolta syövereistä löydy että miten se handlataan. :)
Suluissa ei sen sijaan ollu mitään ylitsepääsemätöntä, vähän piti fiksailla pään asentoa. Mutta siinäpä se kaikkiaan oli.
Laukassakin huomasin "ongelmia". Oikeassa kierroksessa pystyin istumaan ihan helposti alas satulaan ja olemaan yläkropalla hiljaa, kun taas vasemmassa kierroksessa se tuntu ihan mahdottomalta. Riina toisti koko ajan et yläkroppa hiljaa, peppu painavaks ja ajattele koko paino sinne takajalkoihin. Mutta ei ni ei, koko ajan heilusin omasta mielestäni. Olin yläkropasta pystyssä, mut sit jotenki se hevonen vaan heilutteli mua siellä. Plääh ..

Ja muitakin uutisia on Papua koskien. Sillä aloittaa nyt 2 vuokraajaa: Anni ja Melina. :) Vihdoinkin mulle tulee helpotusta ajallisesti ja vähän rahallistakin apua. Toivottavasti molemmilla sujuu Papun kanssa, meillä on sopimuksessa 4kk koeaika, koska eihän uuteen hevoseen ihan kahdella taikka neljälläkään ratsastuskerralla totu. Se tarvitsee aikaa. Mutta onhan se kivaa jos saan oikeasti vakioapurin edes toisesta.
Annilla on tänään ensimmäinen päivä joka tarkoittaa sitä, että mä saan ihan rauhassa olla Hugen kanssa agilitytreeneissä ja sen jälkeen mennä kotiin sohvalle pötköttämään. (Jos hyvä tuuri käy, niin lahjon Aleksin jotenkin, että saisin sen ottamaan videomateriaalia meidän treeneistä ;p )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti